Sada je: 30 srp 2014 04:55.





Započni novu temu Odgovori  [ 26 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1, 2, 3  Sljedeća
 Odgoj i obrazovanje djece 
Autor/ica Poruka
VIP član
Avatar

Pridružen/a: 09 kol 2009 11:14
Postovi: 1441
Spol: žensko
Post Re: Odgoj i obrazovanje djece
HALil Đubran

Vaša djeca nisu vaša djeca,
ona su sinovi i kćeri čežnje života za sobom samim,
ona dolaze kroz vas ali ne od vas.
I premda su s vama,
ne pripadaju vama.
Možete im dati svoju ljubav,
ali ne i svoje misli,
jer ona imaju vlastite misli.
Možete okučiti njihova tijela ali ne i njihove duše,
jer njihove duše borave u kući od sutra koju vi ne možete posjetiti čak ni u svojim snima.
Možete se upinjati da budete kao oni,
ali ne tražite od njih da budu poput vas,
jer život ne ide unatrag niti ostaje na prekjučer.


Halil Đubran



Evo dragi Hrvoje ovo je to što je odavno neko i prije nas shvatio...drago mi je da nas ima... premda nas društvo iz straha karakterizira kao nedodgovorne. Ustvari ne znaju da znaju samo se trebaju osloboditi bez potrebne brige i kontrole.


13 srp 2010 08:53
Profil Pošalji e-mail
Reg. korisnik
Avatar

Pridružen/a: 13 svi 2010 09:45
Postovi: 46
Lokacija: Johannesburg, South Africa
Spol: muško
Post Re: Odgoj i obrazovanje djece
Hvala na ovome. Halil Đubran je jedan od mojih omiljenih pisaca i mislilaca.

Nedavno sam pročitao dvije knjige koje je napisao/editirao Dale McGowan: Parenting Beyond Belief i Raising Freethinkers (ne znam da li su prevedene na hrvatski). Na žalost napisane su specifično za Američke ateiste, ali njihova poruka je slična – kako odgojiti djecu bez indoktrinacije, tako da su sposobna sve ispitivati (i ono što im roditelji kažu), razvijati svoja mišljenja i donositi svoje odluke.


15 srp 2010 08:05
Profil Pošalji e-mail Web stranica
VIP član
Avatar

Pridružen/a: 09 kol 2009 11:14
Postovi: 1441
Spol: žensko
Post Re: Odgoj i obrazovanje djece
Drago mi je da ga čitaš i da ti je drag Halil...ovo o ispitivanju ili zapitkivanju ...nisam to kao mala "upotrebljavala " ne sjećam se, a ustvari sada kada razmišljam nisam baš ni smjela ...kako tužno..ali nije nikada kasno za pitanja , hvala Bogu, i razvijanje svoga mišljenja u odnosu na dostupljene odgovore. Pozdrav!
:
Evo sam stavila značenje- Indoktrinacija- za razmišljanje - malo nas udaljava od ove teme ali se može i ovdje pronaći.
Izvor: Wikipedija
Indoktrinacija (iz latinskog: doctrina - "nauk") označava posebnu vrstu manipulacije ljudi uz kontroliran odabir informacija u svrhi provedbe ideoloških namjera, ili za spriječavanje i izključivanje eventualno moguče kritike.

Posebno se odnosti na propagandu. Oblik prezentacije informacija javnosti je s jedne strane pristran, a ukupno dostupne informacije su cenzurirane. Izvještavanje o događajima koje nisu u skladu s ideologijom ostaju zadržane. Režim prijeti kažnjavanjem ukoliko bih se takve informacije objavile.

Mogućnosti postizanja odgovarajućeg monopola nad medijima koji su dostupni večini pučanstva, prvenstveno se pojavljuju u diktaturama.

Nekontroliranim monopolom nad sredstvima za javno informiranje, autoritarne ili ideološki motivirani oblici nastave služe promicanju indoktrinacije.

Naizgled pozitivne aspekte političkog sustava indoktrinacija prekomjerno uljepšava, dok istovremeno potiskiva nepoželjne ili ključne nepovoljne informacije.



.... izvuci nam neki dio teksta, iz spomenutog naslova, prevedeni. ako ti nije problem.


15 srp 2010 12:24
Profil Pošalji e-mail
VIP član
Avatar

Pridružen/a: 09 kol 2009 11:14
Postovi: 1441
Spol: žensko
Post Re: Odgoj i obrazovanje djece
evo našla sam jedan dosta jasan tekst na ovu temu a tiče sa riječi indoktrinacija

Obrazovanje nasuprot indoktrinaciji
Education versus Indoctrination

Ako dominantni fokus obrazovanja jest borba protiv:
stereotipa, iracionalnosti, neznanja, predrasuda, fiksacije
uvjerenja i fanatizma, tad će se temeljni cilj obrazovanju
odnositi na stvaranje neovisnosti duha. Sukladno tomu,
indoktrinacija je tipičan pojam prema kojemu spomenuti
ciljevi stoje u suprotnosti.
Indoktrinacija se događa onda kad ustrajavamo na
irelevantnim pojedinostima, a izbjegavamo se uhvatiti u
koštac sa samom biti teme. Sadržaj će indoktrinirati u
okolnostima kad je prikazan na pogrešan način, osobito u
pogledu metoda poučavanja, ili ako smo sadržajem
zahvaćeni daleko više nego što to uistinu želimo.
Psihološki aspekt korištenja nečasnim sredstvima i
pogrešnim metodama ugrožava autonomnost druge
osobe kao racionalnog bića u smislu što će svaka nova
navika indoktrinirane osobe u toj osobi proizvesti
preplavljujući osjećaj krivice. Nametati krivicu znači
upletati se u autonomnost druge osobe i umanjivati njezin
integritet. Takvo je ponašanje moralno neprihvatljivo jer
drugu osobu ometa u djelovanju i izražavanju ljudske
odgovornosti. Drugoj osobi uskratiti ljudska prava mora
biti okarakterizirano kao kriminalna, nemoralna i
nelegitimna praksa zato što takvo ponašanje prekoračuje
princip moralne jednakosti ljudi, te usađuje pokornost.

Obrasci hijerarhijskoga poretka trebali bi ostati daleko iza
nas zato što danas postoji alternativna opcija procesa
zasnovanih na pravima.
Tko je taj koji bi imao pravo usađivati vlastite obrasce
razmišljanja drugoj osobi? Jesu li druge osobe sredstva,
ili ciljevi po sebi? Tretirati ljude samo kao sredstva
umjesto kao ciljeve po sebi, vrijeđa moralnu autonomnost
druge osobe.
Respekt prema idejama drugoga dio je
respekta prema toj osobi. Onaj koji obrazuje, doktrine će
prikazivati tako da ne budu imune na svaku kritiku.
Poučavanje i raspravljanje o pitanjima koja uključuju
osjećaje ljudi, njihovo ponašanje, izbor i vjeru, razvijat će
i proširivati njihovu osobnost neusporedivo više nego
proučavanje neutralne znanosti. Indoktrinacija se
pojavljuje ako u prethodno spomenutim sadržajima
namećemo samo jedno motrište, ili potiskujemo moguća
drukčija motrišta, osobito kad su suprotna iskustva
dostupna.
Ili, kao što Patricia Smart24 zaključuje,
indoktrinacija se može pojaviti u svakome području
istraživanja, osim u elementarnoj matematici jednostavno
zato što druga mišljenja nisu evidentno isključena iz
dostupnoga iskustva. Ako nemamo primjere ili su primjeri
nedostatni za stupanj uvjerenja koji se u to uvjerenje
ulaže, najbolji je način da se izbjegne indoktrinacija
ponuda razloga umjesto racionalizacija. Da bi uvjerenja
bila opravdana, ona moraju biti racionalna i moralno
opravdana.
Odgovornost obrazovne profesije u pogledu
izbjegavanja negativnog utjecaja indoktrinacije, ali i
njezina iskorijenjivanja iz obrazovanja, prvenstveno se
odnosi na razvoj i proširenje osobnosti u studenata.
24 Patricia Smart, The Concept of Indoctrination (Iz: Glenn Langford &
D. J. O'Connor (izdavači): New Essays in the Philosophy of Education,
Routledge & Kegan Paul Ltd., London, 1973), str. 37 – 38.


Zadnja izmjena: zdenka; 15 srp 2010 13:23; ukupno mijenjano 2 put/a.

15 srp 2010 13:15
Profil Pošalji e-mail
VIP član
Avatar

Pridružen/a: 09 kol 2009 11:14
Postovi: 1441
Spol: žensko
Post Re: Odgoj i obrazovanje djece
Patricia Smart25 nas podsjeća kako indoktrinaciju
možemo opisati kao transmisiju doktrina koje su
sumnjive u pogledu metode poučavanja, te koje
smatramo moralno upitnima. To znači da indoktrinacija
ometa drugo racionalno biće u tome da bude racionalno.
Poništavanje, negiranje i kršenje proporcije u moralnoj
jednakosti svih racionalnih bića snizuje ideal, te dovodi u
pitanje moralni razlog. Nitko nema pravo, a obrazovna
profesija još manje - prenositi takvu iracionalnost na
studente - zato što obrazovna profesija nije obični
instrument društva - ta profesija ima drugu misiju, ona je
pozvana promovirati vrijednosti, a ne poroke.

Obrazovanje pokriva širu oblast nego indoktrinacija
zato što obrazovanje potiče svakog pojedinca da počne
misliti i donositi odluke. Alaine Sternberg26 s pravom
zaključuje da ono što slovi kao moralno ispravna
aktivnost, ovisi o ciljevima. Richard Hare27 također
smatra da se obrazovatelj nada kako će njegovi studenti
početi misliti, pa nijedna misao koja im padne na pamet
neće unaprijed biti označena kao “opasna”. Prema
njegovu mišljenju obrazovanje od indoktrinacije nije
moguće razlikovati po metodi. Obrazovanje i
indoktrinacija razlikuju se po svojim ciljevima:
obrazovatelj pokušava od djece učiniti odrasle;
indoktrinator ih pokušava učiniti vječitom djecom i
spreman je intervenirati i suzbiti njihovo razmišljanje.

Dani društveni poredak, uključujući pravo i običaje,
sadržava društvena pravila koja predstavljaju nasilni
aspekt onoga što se smatra “dobrim životom u okviru
najboljega mogućeg života”. Nasuprot tomu, moralni je
poredak za društvo takav poredak koji stvarno postizava
svrhu obrazovanja potičući ljude na samorazvoj. Takav
poredak proširuje pravo običnih ljudi da legitimno
sudjeluju u društvenim zbivanjima. Svako ljudsko biće
sposobno je postati moralno autonomno, ali bez
formalnoga obrazovanja jako je teško steći objektivno
motrište za prosudbu ideja i događaja.

Ipak, među
filozofima28 postoji konsenzus o tomu kako je jedan od
najvažnijih ciljeva obrazovanja osloboditi studente od
nekritičkih mentalnih navika. Od studenta se ne može
očekivati da će respektirati sebe kao osobu ako nije
naučio cjelovito se koristiti intelektualnim i kreativnim
snagama koje su u njemu. Teško je očekivati da će
studenti biti kritični u civilnome smislu riječi sve dok nisu
svjesni paternalističkih, dvostrukih mjerila. John Passmore29
nas podsjeća da je autoritarizam ostavio svoj nelegitimni
trag na osobama koje su ekstremno kritične, ali samo
prema onima koji se u potpunosti ne pridržavaju njihove
vjere, njihovih pravila i njihova oblika djelovanja.
25


15 srp 2010 13:19
Profil Pošalji e-mail
VIP član
Avatar

Pridružen/a: 09 kol 2009 11:14
Postovi: 1441
Spol: žensko
Post Re: Odgoj i obrazovanje djece
Autoritet: Vještina koja se uči i oblikuje
Zagreb, 28.01.2009., A.K.
Uspješan roditelj, uspješno dijete, Foto: Naklada Nika

Roditelji se prilikom odgoja susreću s problemom postavljanja autoriteta. Autoritet nije strahopoštovanje ni bespogovorna poslušnost djeteta već mješavina poštovanja i povjerenja koje se uči i oblikuje


Autoritet ne znači da vas djeca moraju slušati ili prihvaćati sve što govorite, čak i kada ne razumiju zašto to govorite. Autoritet nije manipulacija strahom. To što ste roditelj, uopće ne znači da imate ili da morate imati nepovredivi autoritet.

Što je autoritet?

Pravi roditeljski autoritet jest mješavina poštovanja i povjerenja. Autoritet se uči, stječe i postupno oblikuje. To nije stanje, već proces kojim autoritet stvarate postupno, od prvog dana djetetova rođenja. Kad ga uspostavite, vaš zadatak nije gotov jer će dijete vaš autoritet isprobavati i iskušavati u svim fazama odrastanja, u različitim prigodama i situacijama.
Dijete je spremno poslušati vas zato što vam vjeruje i zato što zna da nećete manipulirati njime. U tom su smislu roditeljski autoritet i povjerenje snažno povezani.

Djeca roditeljski autoritet prihvaćaju samo ako osjete da njihovi zahtjevi imaju smisla. Najbolji je onaj autoritet koji djetetu ulijeva povjerenje. Dijete iz iskustva shvaća da mu nešto ne zabranjujete zato što ste loše raspoloženi, uzrujani ili ljuti, već zato što za takvo ponašanje imate ozbiljnih razloga. Dijete je spremno poslušati vas zato što vam vjeruje i zato što zna da nećete manipulirati njime. U tom su smislu roditeljski autoritet i povjerenje snažno povezani. Djetetova samodisciplina, postignuta bez prisile, značit će da ste postigli pravi autoritet. Njegamorate zaslužiti, što nije nimalo lako.

Postoji nekoliko vrsta roditeljskog autoriteta:
1. Autoritarni roditelji
Zahtjevni su, strogi, traže i dobivaju disciplinu, skloni su prijetnjama i kaznama. Misle da se njihov autoritet podrazumijeva već time što su roditelji. Ne dopuštaju čak ni sitne nestašluke i boje se da će razmaziti djecu. Očekuju veću zrelost od one koju dopušta uzrast djeteta, a djeci pružaju premalo pažnje i topline.

2. Nezainteresirani roditelji
Postavljaju premalo zahtjeva, nezainteresirani su za djecu i njihove probleme. Djeca odrastaju neposlušna, prepuštena sama sebi, nemaju osjećaj sigurnosti i potpore obitelji. Poslije, u zreloj dobi, roditeljima najčešće zamjeraju što nisu bili dovoljno prisutni tijekom njihova odrastanja.

3. Previše popustljivi roditelji
Topli su i brižni, ali bez jasno postavljenih granica. Pokazuju ljubav, imaju strpljenja, ali nisu dosljedni. Misle da su njihova djeca toliko posebna da im je sve dopušteno. Nisu kritični i zato je ta vrsta roditelja najpodložnija manipulaciji.

4. Demokratični roditelji
To su 'najbolji' roditelji. Imaju pravu mjeru autoriteta. Brižni su i puni ljubavi, uvažavaju djetetove potrebe, ali znaju odrediti granice dječjeg ponašanja. Djeca imaju osjećaj slobode, znaju da su voljena, ali im nije sve dopušteno.

Kako se postiže autoritet?
• Strpljenjem! Nije samo vašoj djeci potrebno nešto reći mnogo puta. Tako je u svim obiteljima.
• Ne prijetite kaznama koje nećete ili ne možete ostvariti.
• Često razgovarajte. Kontrolirajte svoje osjećaje.
• Naučite pohvaliti svoje dijete.
• Razgovarajte o autoritetu sa svojim djetetom.


30 srp 2010 23:14
Profil Pošalji e-mail
Reg. korisnik
Avatar

Pridružen/a: 01 svi 2009 10:39
Postovi: 53
Post Re: Odgoj i obrazovanje djece
Imam 17.godina i mislim kako sam dobro odgojena......roditelj da bi dobro odgojio svoje dijete pi mome mišljenju mora stvoriti autoritet.u današnjem svijetu djeca su većinom prepuštena da ih odgajaju mediji i televizija što naravno šteti njihovom fizičkom ali i mentalnom,odnodno psihičkom stanju.roditelji i djeca više ne komuniciraju jer su prezazuzeti ostalim zanimacijama i poslom.....i sami vidimo kolko se nasilja stvorilo u nazad 20 godina,a zašto sve zbog industralizacije i materijalizma,sami smo krivi za to.uživamo u nećem nestvarnom i svoju novu obitelj pronalazimo u stvarima.to naravno nije normalno kako bi čovječanstvo moglo funkcionirati,ali što je tu je ljudi smo i griješimo,možda nam se jednoga dana obije u glavu..e da smo provodili više vremena zajedno....eto ja imam sreće i moja obitelj i ja sasvim normalno funkcioniramo što je za današnjicu pojam koji se niti ne koristi....Funkcioniranje i sklad zajednice.........BVB.... :)


05 kol 2010 21:29
Profil Pošalji e-mail
VIP član
Avatar

Pridružen/a: 09 kol 2009 11:14
Postovi: 1441
Spol: žensko
Post Re: Odgoj i obrazovanje djece
P E D A G O Š K E M I S L I
• Ako te dijete potraži svojim pogledom - pogledaj ga!
• Ako te dijete dodirne svojim rukama - zagrli ga!
• Ako te dijete dodirne svojim usnama - poljubi ga!
• Ako ti dijete želi nešto kazati - poslušaj ga!
• Ako se dijete osjeća bespomoćno - pomozi mu!
• Ako se dijete osjeća usamljeno - prati ga!
• Ako se dijete osjeća žalosno - utješi ga!
• Ako se dijete nalazi u poteškoćama - osokoli ga!
• Ako dijete doživljava neuspjeh - zaštiti ga!
• Ako dijete izgubi nadu - Ohrabri ga!


28 ruj 2010 19:10
Profil Pošalji e-mail
VIP član
Avatar

Pridružen/a: 03 svi 2009 17:37
Postovi: 1839
Spol: žensko
Post Re: Odgoj i obrazovanje djece
Ivanap 93 ovo si jako dobro opisala za odgoj djece ,slazem se sa tvojim misljenjem ,jer ti si malada osoba, koja bolje promatras ovaj svijet nek te prati blagoslov :love:


28 ruj 2010 19:34
Profil Pošalji e-mail
VIP član
Avatar

Pridružen/a: 19 svi 2009 22:11
Postovi: 1933
Lokacija: Zagreb
Spol: žensko
---------
Post Re: Odgoj i obrazovanje djece
Ivana, i meni se sviđa ovo što si napisala, tim više što si mlada osoba, pa toliko već mudra i razumna :sll:
Ja bi još dodala, da današnja djeca, takva su kakva jesu, samo zato što su ih roditelji tako odgojili ili (ne)odgojili. Svako dijete, razvija se onako kako ima primjer u svojim roditeljima. Kako si rekla, autoritet, ali isto tako i ljubav i razumjevanje i opet kažem ljubav roditelja prema djetetu. Pa i kažnjavanje za neposluh je ljubav roditelja :)


28 ruj 2010 22:00
Profil Pošalji e-mail
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 26 post(ov)a ]  Stranica Prethodna  1, 2, 3  Sljedeća


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 0 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Forum(o)Bir:  
cron